donderdag 24 oktober 2013

Aan het werk.

Op maandag en op woensdag verwerken we de onderwerpen uit de praatronde op een creatieve manier. Dat kan schilderen, levend rekenen, knutselen, timmeren, schrijven, toneel spelen en nog veel meer zijn.
Maandag koos ik voor een schrijfopdracht (= een zin schrijven, 'schrijftijd') waarbij de kinderen een creatieve illustratie moesten maken. Creatief = gebruik eens iets anders dan kleurpotloden en stiften. Voor sommige kinderen was deze opdracht te ruim, anderen gingen er creatief mee om en deden ontdekkingen.






































Op woensdag vertelde Louise over haar verjaardagsfeestje. De genodigden maakten een wachtkalender.











Guust kocht nieuwe kleren. Hij kocht ook kleren voor een baby. Maar hoe kunnen we weten welke maat we moeten kiezen zodat onze kleren niet te groot of te klein zijn. We zoeken onze maat op het label en vergelijken die met elkaar. Welke maat is gelijk aan elkaar, is groter dan, is kleiner dan.


Ook op de schoenen staat een getal. Links = oranje, rechts = blauw. Wie heeft dezelfde maat, grotere maat, kleinere maat? 

Het vouwen van bootjes kwam ook binnen tijdens de praatronde. Eerst had Sien enkele kinderen begeleid tijdens de naverwerking. De bootjes dienden voor een klein poppenkastje maar ze kwamen heel snel los. Dienie herhaalde de vouwtechniek met de jongsten stap voor stap. Zwaai maar eens naar de kapitein!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten